zondag 24 juli 2011

Nog maar 1 maand en dan is Mika alweer 1 jaar!

Nog maar 1 maand…
En dan wordt onze Mika alweer ��n jaar…
Hij gaat de laatste twee weken echt ineens superhard, want naast het lopen aan de hand wat hij fantastisch vind, rolt en schuift hij ook de hele kamer door sinds vandaag. Tsja vooruit lukt nog niet en dan is het even krijsen maar op een gegeven moment gaat hij rollen en komt hij toch op de goede plek uit… Er zit een aardig willetje in het mannetje, het wipstoeltje waar we altijd zijn voeding geven is niet meer echt favoriet en wil hij het liefste zo snel mogelijk uit, aangezien de pomp ongeveer een uur doet was dat vandaag ook krijsen… Dan maar gewoon op de grond en zien hoe lang het touwtje is We zijn enorm blij dat hij zich nu ineens zo goed ontwikkeld…
Ik denk er de laatste week vaak over na… wat is er veel gebeurt dit jaar…
Heel veel dingen waarvan ik vorig jaar nog niet wist dat ze bestonden of wist hoe je het moest doen draai ik mijn hand niet meer voor om… en voelt voor mij als heel normaal
Behalve als ik er dieper over nadenk… of andere mensen hierover spreek, want….
Nee het is niet normaal dat je 2 keer per dag je zoontje moet katetheriseren,
Nee het is niet normaal dat je zoontje een gaatje in zijn buik heeft,
Nee het is niet normaal dat er 13 spuitjes medicijnen het lichaampje ingaat per dag,
Nee het is niet normaal dat je 11 maanden oude baby 2 a 3 keer per dag spuugt of neigt te spugen,
Nee het is niet normaal dat we dit jaar zeven opnames hebben gehad in het WKZ…
Nee het is niet normaal om je kind elke maand te laten bloedprikken…
En toch is onze Mika voor ons vooral gewoon ons kindje… ons lachebekje wat zoveel meer waard is dan alle belemmeringen die ik hierboven heb beschreven… Dat is ook de reden dat we er zo in staan waarschijnlijk en , want het is een fantastisch makkelijk mannetje…En ja er komen nog moeilijke tijden maar met een positieve instelling komen we het verst… Mika is niet een ziek kindje maar Mika is een kindje met een ziekte…
Ik las in de loop van het jaar een mooie kreet…
Als je kind gezond is heb je wel 1000 wensen. Als je kind ziek is heb je maar 1 wens …
Een mooie afsluiting van deze blog al zeg ik het zelf…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google Analytics Alternative