donderdag 11 november 2010

Weer bijgewerkt....

Arjan vraag elke keer heb je de blog nou al bijgewerkt, nou hier komt ie dan Zoals ik in de vorige blog al vertelde hebben we vorige week maandag 1 november een afspraak bij Prikkebeen gehad. Een kleinschalig gecombineerd medisch kinderdagverblijf. Er zitten 15 kindje en we hebben er een goed gevoel bij en ons dus ingeschreven, we moeten eerst nog de hele bureaucratie door dus allemaal formulieren ingevuld voor het aanvragen van een persoongebonden budget. Een kindje met een medische indicatie kost 30 euro per uur!!! Maar gelukkig krijgen we dit helemaal vergoed. Als je een ziek kindje hebt wordt er echt heel veel voor je geregeld, want voor 30 euro per uur had ik beter niet kunnen gaan werken Mika kan terrecht zodra de indicatie is goedgekeurd dus we hopen dat dit snel is. Alleen de donderdag wordt nog lastig tot 1 januari maar dit moeten we nog even bespreken en anders moeten we even kijken hoe we dit gaan regelen.Dinsdag ben ik langsgeweest op mijn werk, het was fijn om iedereen weer te zien en goed om eens een goed gesprek te hebben over de mogelijkheden bij Eneco ivm ziekenhuisbezoeken eventuele opnames. Gelukkig hebben ze alle begrip en krijg ik hier alle vrijheid in en mag ook een gedeelte thuis gaan werken mocht dit nodig zijn, ik ben ze hier heel dankbaar voor want dit neemt bij mij een heel hoop praktische stress weg. Want ook het halen en brengen naar 2 kinderdagverblijven zal iets van ons gaan vergen en dan vooral praktisch, maar we komen er wel uit, daar zijn we helemaal niet bang voor.Donderdags weer naar het ziekenhuis geweest. Mika woog inmiddels 4825 gram en was dus weer goed aangekomen. Ook is er weer bloed geprikt. De dokter zou alleen bellen als het nodig was en dus niet goed, maar we hebben gelukkig niets gehoord… We hebben ook gesproken over het drinkgedrag van Mika en we gaan nog even proberen met behulp van een logopediste Mika Sondeonafhankelijk te maken. En we hopen maar dat dit gaat lukken. Het drinken van de fles gaat heel wisselend, drinkt hij op het ene moment de fles helemaal leeg kan hij een paar voedingen later weer 70 van de 105 resten. Er is geen pijl op te trekken en het is ook niet zo dat hij altijd de 1e of altijd de 5e goed drinkt ofzo. Ik vind dat heel vreemd maar we gaan over 2 weken bij de logopediste langs.Verder doet hij het goed, het is een vrolijke lacherd, het begint 'smorgens vroeg al en zelfs als je hem 's nachts uit zijn bedje haalt krijg je een brede grijns, heerlijk genieten dus.Van het weekend is hij zijn kersverse vriend Finn wezen bezoeken, want ook Corine en Martijn zijn papa en mama geworden.Gisteren de 1e terugkomavond van de babygym gehad, dat vond ik dan toch wel weer even heel heftig… ik weet ik zal dat soort momenten misschien nog wel vaker krijgen maar ik probeer me zo sterk mogelijk te houden voor ons mannetje! Aan de andere kant vond ik het wel heel leuk om iedereen weer te zien en hun verhalen te horen.Vandaag gaan we weer naar het ziekenhuis, het is vandaag een wat latere afspraak. Hopen dat nog steeds alles goed is. Ik zal van het weekend gelijk maar weer wat schrijven en niet zo lang op ons laten wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google Analytics Alternative