zondag 31 oktober 2010

Ziekenhuiscontrole

Donderdag weer naar het ziekenhuis geweest, voorlopig zullen we elke week naar het ziekenhuis moeten om hem en zijn bloedwaardes te laten controleren. We hopen dat dit later iets minder vaak gaat worden.Om half negen hadden we een afspraak en toen we om kwart over 8 aankwamen konden we gelijk gaan meten en wegen en de bloeddrukmeten. Hij was goed aangekomen 4535 gram was hij nu… Je begint het ook wel te zien aan zijn bolle wangen . Zijn bloeddruk mislukte dus zou de arts nog een keertje proberen, inmiddels kreeg mika al een beetje honger. Het was namelijk precies een rottijd wbz voedingen. Het plaszakje wat ik 's ochtends om 5 uur had aangeplakt om een plasje in op te vangen werd er ook afgehaald, maar wat bleek ik was vergeten het dopje erop te zetten dus zijn plas zat achter in zijn luier. Lekker blond dus weer maar gelijk een nieuwe geplakt en dan maar wachten tot hij weer ging plassen… Toen was het tijd om naar de arts te gaan, Mika begon het op een schreeuwen te zetten dus de bloeddruk daar ging ook niet lukken. Ze keek MIka even na en alles zag er aan de buitenkant weer prima uit. Ze gaf aan de bloedwaardes 's avonds door te bellen, en verwachtte wel extra vitamine D te moeten toevoegen aan zijn "dieet". Vitamine D zijn erg belangrijk voor sterke botten die je nodig hebt om goed te groeien. Toen even een beetje van zijn flesje en zijn bloeddruk gemeten.Daarna bloedgeprikt. Ze zijn wel 20 minuten bezig geweest. Er moest een 2e prikster geroepen worden om zijn armpje goed recht te houden en daarnaast had ik hem nog vast. Dus met zijn drieeen een baby van 4,5 kilo in bedwang houden vond ik best zielig voor hem.Daarna nog even een gesprek met zuster Annelien en daarna kon ik het plasje eruit halen en afgeven bij het Lab. Al met al toch weer een paar uurtjes onderweg zo… Toen even gezellig met Mika naar het rond geweest in onze nieuwe draagzak die zowel Mika als mama er fijn vind. Mika ligt er zelfs in te snurken.'s Avonds werden zijn bloedwaarden door gebeld. Ze waren constant gebleven maar dus nog steeds aan de hoge kant. Zijn Creatine was 172. Zijn waardes voor Vitamine D waren idd aan de lage kant en hier krijgt hij dus extra vitamine voor. Die ik vrijdag op wilde halen bij de apotheek maar die komen maandag pas binnen…Gisteravond trok hij ineens de sonde eruit. Ik wilde lekker op tijd naar bed gaan zodat Arjan de laatste voeding kon geven, dus ik zei mika even gedag die lekke rin de box lag te spelen. En miste iets dus de sonde er samen maar weer ingebracht. Was even stuntelen want het neusgat zat een beetje dicht, we deden hem nu weer in het andere gaatje. Uiteindelijk was het zo gepiept. Maar goed dat ik even keek anders had arjan me wakker gemaakt. Morgen hebben we een gesprek bij Prikkebeen een medisch kinderdagverblijf omdat dit ons toch wel beter lijkt voor hem. Dit is een kdv waar ook gezonde kindjes op zitten. Maar het 1e jaar heeft hij toch nog niet zo'n weet van de rest van de kinderen dat wij goede zorg belangrijker vinden.
Tot de volgende blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google Analytics Alternative